yumurta.gen.tr
yumurta

Ana Sayfa | Soru Cevaplar | Yeni Makale Ekle | En Son Yapılan Yorumlar









Yumurta

Yumurta; Besin kaynağı  yönünden oldukça zengin olan yumurtayı çocuk, erişkin ve yaşlı hiç fark etmez günde bir tane yemelidir. O kadar önemli olan yumurta, anne  sütünden sonra insan vücudu  için gerekli olan bütün besin öğelerini bulunduran tek gıda kaynağıdır. Oldukça besleyici, sağlıklı ve  haşlanmış olarak tüketildiğinde bir o kadar da doyurucu bir gıdadır.

Yumurtanın Vitamin Değeri;

Yaşam kaynağı besinlerimizden biri olan yumurta da en çok A, B, D ve E vitamini olmak üzere diğer vitaminler de vardır.

A vitamini yumurtanın sarısında bulunur ve daha iyi görmeyi sağlar yani göze faydası çoktur. Ayrıca A vitamini diş yapısına ve kemik gelişimine de katkısı bulunur. Vücut  hücrelerinin  gelişimine yardımcı olmakla beraber sindirim ve solunum sistemlerinin sağlıklı çalışmasını ve enfeksiyonlara karşı direnç sağlanmasında önemli rol oynar.

B grubu vitaminleri ise, bazı gıda maddelerinin vücutta enerjiye dönüştürülmesini sağlar. Ayrıca beyin fonksiyonlarının yerine getirilmesinde yumurtanın yapısında bulunan kolin önemli rol oynar.

D vitamini zaten bildiğimiz en önemli görevi olan, kalsiyumun insan vücudunda kullanılmasını sağlar.

E vitamini vücuda giren zararlı  yada yabancı maddelerin zararını önleyerek vücudu korumaya alır.

Yumurtanın Protein Değeri;

Eğer ki diğer besin öğeleriyle kıyas yapacak olursak   en kaliteli protein yumurtada bulunur. Büyümeye oldukça katkısı olduğundan,  hayvansal proteinin özellikle çocukların hiç aksatmadan tüketmeleri gerektiğini uzmanlar  son zamanlarda altını çizerek vurgulamaktadır. Sağlıklı ve dengeli bir büyüme için çocukların  yumurtayı yemeleri çok önemlidir.

Yumurtanın Mineral Değeri;

Vücut için son  derece gerekli olan  demir ve çinko gibi mineralleri  yumurta bünyesinde bulundurmaktadır.

Yumurtanın Yağ İçeriği

Yumurtadaki yağ oranı oldukça düşüktür. Büyük bir yumurta 4.5 gram civarlarında yağ içerir.

YumurtaYumurta kolesterolü arttırır mı?

Yumurtanın sarısında 213 mg kolesterol bulunmakla beraber beyazında yağ ve kolesterol yoktur. Bununla beraber son zamanlarda yapılan araştırmalar yumurtanın  sayısız faydalarının olmasından ötürü, faydalarıyla içinde bulunan 213 mg lık az bir miktar kolesterol karşılaştırıldığı zaman bu az miktardaki  kolesterolün, yumurtanın faydalarından yoksun kalmaya değecek nitelikte olmadığını göstermiştir. Şöyle ki uzmanlar bu kadar faydalı bir gıdanın içerdiği az bir miktar kolesterol yüzünden tüketilmemesini yanlış bulmuşlardır. Şunu tekrar belirtelim ki yumurtayı yağda değil haşlanmış olarak tüketmemiz gerekir.

Buraya kadar olan yazımızda sizlere yumurtanın faydalarını anlattık şimdi ise  zararlarını anlatalım.

Yumurtanın Zararları;

Bu kadar anlatmayla bitirilmeyecek kadar faydası olan yumurtayı, yanlış kullanımlar sonucu  zarara çevirebilirsiniz. Bunun için dikkat edeceğiniz küçük önlemlerle bu zararları önleyebilirsiniz.

  • Yumurta çiğ şekilde tüketilmemelidir.
  • Yumurta daima buzdolabı gibi soğuk yerlerde saklanmalıdır ve asla oda sıcaklığında muhafaza edilmemelidir.
  • Eğer yumurtayı yağda pişirerek tüketmek  istiyorsanız yağda  yapılan yumurtanın B vitamin değerleri ölebileceği için haşlanmış olarak tüketmenizde fayda vardır.
  • Yumurtanın pişme süresine dikkat etmeniz gerekmektedir. Çünkü yumurtanın bayat yada fazla haşlanırsa yumurta da bulunan demir minerali yumurtanın dışına akabilir ve diğer vitaminler de ölür. Bunu siz kendiniz de fark edersiniz zaten çok haşlanan bir yumurtanın beyaz kısmında mora benzer renkler görürsünüz. Gördüğünüz o renklenme akıp giden demir mineralidir.

Yayınlanma Tarihi : 10.06.2016 02:34:04

Yumurta Yorumları ve Tartışma Forumları  
İsminiz 
Yorumunuz 
Güvenlik
 
 Kırmızı renk ile yazılan sayıyı girin
   

0 Yorum Yapılmış "Yumurta"















Gizlilik İlkeleri | Güvenlik İlkeleri | İletişim | Site Haritası | Yardım Forumları

yumurta, Sitede yer alan grafiklerin tüm hakları saklıdır. Kopyalayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sitede yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına, uygulanmasına, satın alınmasına, delil gösterilmesine veya tavsiye edilmesine aracılık etmez. Sitemizdeki bilgiler, hiç bir zaman kesin bilgi kaynağı olmayıp, kullanıcılar tarafından eklenmiştir veya yorumlanmıştır. buradaki bilgiler sitemizin asıl görüşlerini içermeyebileceği gibi hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine de geçmez.

Ağustos - 2016